Takaisin

Designing Enterprise Networks

UUTUUS! Verkonsuunnittelun perusteet

1) Basics of Network design

  • It's all about business!
  • Top-Down
  • Bottom-up
  • Modular approach
  • Scalability, reliability, resiliency, availability

2) Security design

  • Security fundamentals
  • Layers of Security

3) LAN design

  • Broadcast domains
  • What about wireless?

4) Routing design

  • Different protocols for different purposes
  • Addressing with IPv4 and IPv6

5) Getting it altogether: Enterprise campus and edge

  • Common network topologies in Enterprise environments
  • Connecting the sites and to the cloud: WAN design
  • Notes on integrating IPv6
  • Projecting the design 

6) Datacenter networks

  • Traditional vs. NG DC
  • DCI

7) Supporting Traditional apps and Voice/Video

  • QoS design
  • Dimensioning voice

8) Multicast design issues

9) Staying in touch: Network Management Design

Demos: Wireshark: TCP-transfer, IP-phone call

Exercises:

  • Simple office network
  • Addressing plan
  • Increasing reliability
  • Dimensioning VoIP
Näytä lisää Sulje
Mika Ilvesmäki
Mika Ilvesmäki kouluttava konsultti Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

CCNP, CCDP
Käytännön ja teorian yhteen sitova kouluttaja. Ydinosaaminen: L2/L3 –tekniikat ja Cisco- ympäristöt.
Opiskelut: TkT

Ilmoittaudu kurssille

Tietosuoja

Palvelussa voidaan käsitellä Elisan tietosuojaperiaatteissa kuvattuja henkilötietoja, kuten esimerkiksi nimi, yhteystiedot ja palvelun käyttöön liittyvät tiedot. Elisa on palvelussa käsiteltävien henkilötietojen osalta tietosuojalainsäädännössä tarkoitettu henkilötietojen rekisterinpitäjä.

Elisa käsittelee rekisterinpitäjänä henkilötietoja kulloinkin voimassaolevien tietosuojaperiaatteiden mukaisesti (https://elisa.fi/sopimusehdot) ja (https://elisa.fi/tietosuoja).

Elisalla on oikeus käyttää palveluiden tuottamisessa ja henkilötietojen käsittelyssä alihankkijoita.

English:

When using the service, the following types of personal information may be handled; name and contact information, employee information and other information from the client company, end user information, information related to use of the service and customer satisfaction information. This information is needed for the maintenance and development of the service. In terms of the personal information being handled, the customer is the controller as intended in information protection legislation and the service provider is the handler.

The customer's personal information is to be handled in the manner outlined in the agreement and this service description in order to provide and develop the services. Any other handling of the customer's personal information and its effect on costs in accordance with the General Data Protection Regulation are to be agreed upon separately between the parties to the agreement.

The provider or their subcontractor may collect data for the maintenance, improvement or analysis of the service. The provider reserves the right to use subcontractors in the production of their services and sub-handlers in the handling of personal information. The customer has the right to receive information on the provider's subcontractors and sub-handlers upon request.