Oivalla verkon äly

Oivalla verkon äly.

Ciscon Oivaltava verkko mukautuu ketterästi digitalisaation muuntuviin vaatimuksiin

Ciscon Suomen ja Baltian uusi ja tarmokas toimitusjohtaja Mervi Airaksinen puhuu tuotteen sijasta mieluummin palveluista ja ratkaisuista, sillä Ciscon liiketoimintastrategia on jalostumassa kytkimien, reitittimien ja muiden verkon osakomponenttien myynnistä yhä enemmän kohti palvelukokonaisuuksia ja sovelluksia.

”Digitalisaation kivijalka on verkko, joka joko mahdollistaa muutoksen yrityksen toiminnassa tai voi pahimmillaan estää sen. Digiaikana verkko on läsnä lähes kaikessa. Sen tulee tietää, kuka sitä käyttää, millä laitteilla, mitä sovelluksia käytetään ja kenellä on oikeus käyttää niitä. Vanhat, pelkkää liitettävyyttä tarjoavat verkot eivät mahdollista muutosta. Tuemme asiakkaitamme päivittäin siirtymään turvallisesti digivalmiisiin verkkoihin. Oivaltava verkkomme on suunniteltu mahdollistamaan kustannustehokas ja turvallinen matka digitalisaatioon”, Airaksinen sanoo.

Oivaltava verkko eli CDNA, Cisco Digital Network Architechture, tarkoittaa sitä, että automatisoitujen prosessien takia CDNA pystyy analysoimaan verkossa liikkuvia tietomassoja ja tekemään ratkaisuja, joilla parannetaan verkon tietoturvaa ja varmistetaan liiketoiminnalle strategisten toimintojen jatkuvuus optimoimalla käytössä olevaa verkkokapasiteettia.

Ciscon Oivaltava verkko tuo merkittäviä hyötyjä digitaalisuuden haasteiden kanssa kamppaileville yrityksille.

”Toimitusjohtajia ja myyntijohtajia kiinnostavat palvelujen käyttäjäystävällisyys ja toimintavarmuus. Oivaltavan verkon automatisoitujen toimintojen ansiosta palveluarkkitehtuurin seuranta onnistuu yhdestä näkymästä. Häiriötilanteista toipuminen ja muutokset verkkoon onnistuvat nopeasti hallintaportaalista, samoin uusien laitteiden lisääminen.”

Älykäs tietoverkko näkee myös reaaliaikaisesti, mitä verkossa tapahtuu.

”Tämän datan perusteella voidaan tehdä syvällisiä analyysejä ympäristöstä ja käyttäjistä. Kun dataa yhdistetään muista järjestelmistä saatavaan tietoon, on maaperä otollinen uusille oivalluksille ja palveluille.”

Digitalisaatio patistaa toimialan toisensa jälkeen miettimään liiketoimintaansa uusiksi. Murros näkyy myös IT-investoinneissa.

”Yhä useammat asiakkaat haluavat isojen laiteinvestointien sijasta palvelusopimuksia. Olemme myös itse organisaationa kehittämässä myyntiämme ja tuotekehitystämme voimakkaasti tähän suuntaan.”

Cisco on trimmannut omaa toimintakykyään muun muassa panostamalla entisestään omaan tuotekehitykseen, myyntimallien palveluistamiseen ja ostamalla jatkuvasti uusia yrityksiä.

”Yritysostot ovat keskeinen osa innovatiivista tuotekehitystä. Nyrkkisääntö on, että joka kuukausi tehdään yrityskauppoja. Viimeaikaiset panostukset ovat olleet voimakkaasti tietoturvassa sekä ohjelmistoissa.”

Airaksisen mukaan luotettavilla kumppaneilla on tärkeä osa Ciscon tarinassa. Ne toimivat tuntosarvina asiakasrajapintaan, luovat ketterästi ratkaisuja asiakkaiden tarpeisiin ja tarttuvat digitalisaation uusiin mahdollisuuksiin.

”Santa Monica Networksin investoinnit omaan osaamiseensa ja erikoistumiseen Cisco-teknologian asiantuntijana ovat meille äärettömän tärkeä arvo. Elisan yritysoston myötä Suomen eturivin Cisco-osaamista on nyt todella paljon yhdessä talossa. Hyvä yhteistyömme perustuu luottamukseen, jonka takaa pitkäjänteinen ja pitkäaikainen yhdessä tekeminen”, Airaksinen sanoo.

Ota yhteyttä

Jouko Nuolioja
Jouko Nuolioja Sales Manager 0400 429 834 Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

”Ota riskejä. Jos voitat, tulet onnelliseksi, jos häviät, tulet viisaaksi.”

Lue myös